Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

16 March, 2011

Contact lenses to enhance the beauty of makeup (Wedding day)

saya rabun. rabun dekat rase nye.walopon selalunye orang tua2 je yg rabun dekat ni. dr darjah 1 saya pakai cermin mata. bermula dgn cermin besar yg deiperbuat drpd plastik tu.. byk kali da asek tukar je..pnah masuk jamban la, jatu cicir mane la. mcm2. kemudian bile besar sket, da pandai nak bergaya. mula la tukar fesyen pakai yg besi pny pulak. haa bile da pakai besi nak plak pakai yg frameless la, yg separa frame la..haha

iya, smpi skrg saya specky. sbb mata saya ni x bole terima pakai contact lenses. ini sbb astigmatism sy yg super tinggi. so, x boleh pakai contact lense..huhu..(rase mau pegi wat laser mata skrg jugak)..

tetapi, takkan mase wedding pon nk pakai spec kan? da pnat2 makeup tetibe pakai spec plak..sia2 bayar mahal2..HAAHA. ok berkisar ttg itu, byk review drpd SCR la, Heed la psl pemakaian contact lenses di hari bahagia. dimana, ianya sgt sgt disarankan. cuba la tgk gmbr ex-bride yg cun meletops pkai color contact lense. mmg naik seri wajah dorg.

maka, akhirnya disebabkan mahu cantik sperti mereka, saya telah membeli sepasang juga.
iaitu FreshKon Shimmering Grey. yeeehaaaaa...

tp kan, atas saranan SCR, i kene biasakan diri dulu pakai lenses sbb x pnah pakai kan..so, pg td pnat colleage aku tolong ajar...anak mata aku x mau tangkap2 lense tu..softkense plak tuh. sampaila skrg aku x pakai lg.. maybe akan cuba lg di lain waktu..huhuhu..



eye kit   ^_^




p/s: tetibe teringin guna "saya" hahahha..

oh ye, contact lense yg aku beli tu xde power. sbb astig aku terlampau tinggi..
so, still beli untuk beauty purpose je. ceitt!

kalo aku x nampak korang dr jauh maap ye..hihi

7 comments:

  1. Lisa RM50 je kat OU..time tu ade promotion..hehe

    ReplyDelete
  2. ha..btl. contact lens itu perlu utk menaikkan seri. cecece..tp make sure kena biasakan pakai deh..kang tak selesa plk.

    ReplyDelete
  3. jaja: hehe..btol2..tula byk review cakap bole mencantikkan muka.eh. menaikkan seri muka..hihi
    hmm..tula..blom berjaya masukkan dlm mata lg smpi skrg..HAHAHA

    ReplyDelete
  4. iklan!!tag contest:P ampun la..bg tag time sibuk niza nk kawen plak:P

    ReplyDelete
  5. kadang2 org pakai contact yang warna biru laa..coklat la..cantik..teringin nak pakai..hehe..tapi takleh..mata sensitip...:P

    ReplyDelete
  6. dba: haha~ tenkiu2..xpe, nnt niza carik mase buat k.. hihi

    iedchan: hahah~ drpd mase beli aritu smpi skrg, x berjaya lg masukkan contact lense dlm mate..huhu

    ReplyDelete

Coretan si comel